23 Feb 2012

Gaëlle's Fabulous Cross-Channel Quest for the Perfect Cupcake (or something) #2

I had heard a lot of good about Lola's cupcakes, and I had wanted to try them for a long time. They have only one shop in London, which I had never been to, but I had walked past their Harrod's stand many times.

And man, did the cupcakes look good!

***

On m'avait dit beaucoup de bien à propos des cupcakes Lola's, et ça faisait longtemps que je voulais les goûter. Ils n'ont qu'une boutique à Londres, et je n'y suis jamais allée, mais j'étais passée de nombreuses fois devant leur stand à Harrod's.

Et leurs cupcakes donnaient vraiment envie !

(low quality picture, because it's an old one I took with my phone)
For the first time in the history of ever, I went for the chocolate cupcake.

***

Pour la première fois de toute la vie du monde, j'ai choisi le cupcake au chocolat.


I've already made chocolate cupcakes, but I had never bought any. Chocolate is good, of course, but buying a chocolate cupcake with a chocolate icing that can be pretty hard to digest might be disappointing. But eh, life is full of adventures.

***

J'avais déjà fait des cupcakes au chocolat, mais je n'en avais jamais acheté. J'adore le chocolat, évidemment, mais acheter un cupcake au chocolat avec glaçage au chocolat qui peut être un peu dur à digérer, ça sent la déception. Mais bon, la vie est faite d'aventures.



This one was a good one: the cake was really nice, not too dry, the icing was delicious, and I was surprised to discover it was filled with cookie dough. Cookie dough ! Really, can it get any better?

So, yes, it was expensive (about £3, regular cupcakes are usually £2.50 but this was a Valentine's special) but it was worth it!

***

Et cette aventure était délicieuse : le gâteau était très bon, pas trop sec, le glaçage était délicieux, et j'ai été agréablement suprise de découvrir un coeur de pâte à cookies. De la pâte à cookies ! Je veux dire, est-ce qu'on peut vraiment faire mieux que ça ?

Alors, oui, il était assez cher (£3 environ parce que c'était un spécial Saint Valentin, compter £2.50 pour un grand cupcake normal) mais il valait le coup !


Lola's, Harrods Ltd, Pâtisserie Counter.
Main shop is 16 Lansdowne Row, Berkeley Square, W1J 8QF.


Gaëlle's Fabulous Cross-Channel Quest for the Perfect Cupcake (or something) - The Ranking!
1. Lola's (chocolate)
2. Primrose Bakery (lemon + carrot cupcake)

3 comments:

  1. Je me demande si je ne vais pas concourir également pour te refaire traverser le channel....be careful everybody, dad's cupcakes are on the go...!!

    ReplyDelete
  2. Yes !!!
    And we will be your testers ! (is it correct ?)

    ReplyDelete
  3. Gaaaaaaaah. Je. Le. Veux.
    Le petit coeur sur le dessus est juste aaaawww <3

    ReplyDelete